tirsdag den 19. november 2013

Vanilje cupcakes

Vores venner flyttede i hus for noget tid siden, og det krævede dengang cupcakes til de hårdtarbejende flyttemænd.
Men hvad jeg ikke lige tænkte over var at jeg valgte lyserød mousse til kagerne og det blev bemærket mellem svedperlerne og flyttekasserne ved fyrene! Som ekstra røg til mig "strittede" de lidt med lillefingeren da kagen blev spist stående i det halvtomme hus...Beklager, gør det lidt mere mandligt en anden gang!
Her er opskriften:

125 gr. hvedemel
150 gr. melis
1 æg
1½ tsk. bagepulver
1 nip salt
50 gr. usaltet smør (stuetemperatur)
1 1/4 dl. sødmælk (jeg brugte minimælk)
1/4 tsk. vaniljeekstrakt
½ pose  jordbærmousse fra Dr. Oetker
Krymmel: Lillifee fra Dr. Oetker
Giver ca. 12 cupcakes

2 kommentarer:

  1. Smiler - det er da heller ikke kager som passer til velvoksne mænd :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hahaha, nej det kan du ha ret i Gitte! Men nu det var mig som skulle have bage-tjansen og JEG havde lyst til at bage cupcakes....såååå var det dét de fik, - på en feminin måde, ups! Men nu viste de kære mænd jo også temmelig meget testesteron ved at flytte, bærer og slæbe... :)

      // Rikke //

      Slet