søndag den 22. januar 2012

Quick weekend


Har været en hurtig weekend, - har ikke lavet det store, men tiden går alligevel hurtig...
Jeg lavede citron/appelsin cupcakes til mine forældres gæster igår, men selv blev jeg ikke tilfreds. Er glad for at jeg har meldt mig til et kursus i pyntning (fondant, swirls m.m) af kager i februar, for det er ikke noget jeg vil prale med jeg kan...ENDNU ;0)


Aftensmaden stod på hjemmelavet pizza, som blev indtaget i sofaen, - med kæresten og Melodi Grand Prix. - Jeg synes der var mange gode sange med i år, men er ikke den rette til at udtale mig om, om det var dén rigtige sang der vandt...


Idag, søndag, har jeg for første gang prøvet healing-massage. Min svigerinde er ved at uddanne sig indenfor området og jeg takkede ja som "forsøgskanin".
 - Det var virkelig dejligt og absolut ikke sidste gang jeg ligger krop til...Skøn, varm følelse jeg har i kroppen nu...sidder helt afslappet med en kop Kusmi the og ser tilbage på en dag med massage-forkælelse, spisning af cupcake-rester, snik-snak og ro i kroppen.
Efter ugens sygdom føler jeg mig nu klar-parat til at begynde på arbejde og en uge fyldt med kvalitetstid med kæresten og middag hos en veninde. - Måske kun lige indtil vækkeuret ringer i morgen tidlig kl.6.30?!


Her får du lige opskriften på ovenstående cupcakes (fra bogen; cupcakes af Cheryl Lindblad);


(12 mellemstore)
4 dl hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vaniljesukker
125 gr. blødt smør
2 dl sukker
Revet skal af øko. appelsin
Revet skal af øko. citron


Ovn tændes på 175 gr. Bland mel, bagepulver og vaniljesukker i en skål og stil til side.
Kom smør og sukker i anden skål og pisk det hvidt, tilsæt derefter appelsin- og citronskal. Tilsæt et æg ad gangen. Pisk mellem hvert æg. Rør melblandingen i skiftevis med mælken.
Fordel dejen i formene. Bag i 20-25 min., eller til kagerne føles faste.
Lad kagerne køle af, og smør den ønskede glasur/fondant på.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar