fredag den 29. juni 2012

Et enkelt kys

...ja det er meget enkelt og nemt at bage kys.
Jeg synes det er sådan nogle søde dekorative kager og hvem kan ikke lige klemme et kys ned!?
Jeg har tilsat lidt blå konditorfarve fra Dr. Oetker som blev grøn i den hvide, klistrede masse, - perfekt farve da grøn er min yndlings.


Kyskager (ca. til 2 bageplader)
Bagetid ca. 1½ time ved 100 grader
2 bægre pasteuriseret æggehvider (= 3 hvider)
1/4 tsk. eddike
1½ - 2 dl. flormelis
Evt. lidt konditor-/pastafarve efter eget ønske.
Brug en tyller til at forme kyskagerne.
Et godt tip er at tilsætte smarties i "dejen" for det giver nogle små farverige pletter på kyskagerne. Du kan også tilsætte pebermyntelinser eller blød lakrids, men pas på at give kagerne for meget i ovnen. Det giver både en brændt smag og desværre også nogle kedelig udseende kys..

1 kommentar:

  1. Tak for opskriften!

    Jeg har forresten et sommertilbud, der hedder "Blog design make-over for kun 500 kr"!
    Kontakt mig via http://cristina.dk , hvis du eller andre er interesserede :)

    SvarSlet