lørdag den 27. september 2014

At kunne lide kage og en opskrift

Kender du  nogle der ikke kan lide chokolade kage eller kage generelt? - Nej vel!? Jeg kender faktisk én som ikke kan fordrage det, men det er kager generelt. Hun synes det er for svampet og klistret og lige præcis dér står jeg af; det er for hulan meningen at det skal være svampet, lækkert og syndigt!
Og med dét i tankerne bagte jeg for nylig nogle cupcakes fyldt med chokolade og kanel og havde dem med på cyklen for at forkæle kollegerne, som jeg ved sætter stor pris på kage.
Hvis du kan bruge en opskrift på søndags bage-kagen er den her:

2 æg
170 gr. sukker
2 tsk. vaniljesukker
125 gr. smør
140 gr. kokosmel
1½ tsk. kanel
60 gr. hvedemel
100 gr. kakao 
Evt tilsæt lidt chokolade stykker

Bages i en forvarmet ovn, på 200 grader i ca 10 minutter.
Pynt med luftig og nem mousse hvori der blandes hakkede nødder i (eller undlades) og til slut er det om at strøg om sig med farverig krymmel.
Velbekomme!
Og ps: til hende jeg kender der ikke kan lide kage; du ved simpelthen ikke hvad du går glip af! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar