lørdag den 13. september 2014

Jeg løfter nu sløret

Som jeg nævnte i min ugentlige opdatering, som du kan læse ved at klikke her, har ham den seriøse og jeg gang i et større projekt.
Projektet har været i gang i knap 2½ år og går ud på at finde et hus til os.
Det lyder som en nem sag, men det har det ikke været for os, da vi ikke ville gå på kompromis med beliggenhed, størrelse eller stand.
Derfor har vi set på mange huse, diskuteret mange huse og fjernet mange
 huse, der var til salg, fra vores liste, men nu er det slut!
Vi har underskrevet en købsaftale og venter med længsel på at kunne 
overtage vores hus, som vi vil i gang med at gøre til vores drømmehus.
Hvis nogle af jer kan huske at vi i sommers havde gang i dette her projekt og nu er forvirret kan jeg sige; byggegrundene blev solgt til langt over vores budget, men også hvad vi synes var rimelige fra kommunens side at sætte en byggegrund til salg for. Så projektet blev smidt i skraldespanden, vejret blev trukket dybt ned i maven og vi måtte igen se på det private boligmarked med knivskarpe øjne.
Faktisk var huset, som vi nu har købt, vores plan B hvis byggegrunden ikke blev en realitet og set i bagspejlet er jeg glad for at vi valgte det færdige 70'er hus, for beliggenheden er meget bedre (mere centralt og i smukke omgivelser) 
og vi kan få næsten samme grundtegning som det nye hus, 
og nu er haven/køkkenhaven anlagt....
Jeg er lettet, spændt og meget glad for at ham den dejlige og jeg nu kan kalde os for husejere og det er stort i min verden!
Bloggen kommer helt sikkert til at bære præg af de kommende måneders renovering af Projekt Hus, og jeg kan heller ikke sige mig fri for at spamme lidt med nogle indretningsidéer som jeg løbende får øje på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar