fredag den 19. oktober 2012

Berlin - sightseeing & shopping

På vores kærestetur til Berlin besøgte vi bl.a. den jødiske kirkegård i Prenzlauerberg, der blev ødelagt under 2.Verdenskrig. Kirkegården er tilgroet af efeu og blade og ved første øjekast virker den lidt uhyggelig. Dog er det tankevækkende at besøge stedet og det er som om man træder ind i en anden verden når jernporten lukkes efter en, og at bilernes og sporvognens larm ude på gaden, forsvinder lidt i baggrunden...
Vi gik også rundt ved mindesmærket for jøderne, som blev myrdet under krigen. Der er rejst mange betonklodser i forskellige højder og under jorden ligger et museum. 

Det blev ikke til meget shopping på denne rejse, men der var også så mange ting vi gerne ville se og eftersom jeg er på SU er der heller ikke mange penge at "kaste rundt med" i diverse tøjbutikker, men jeg fik da købt lidt småting. Da vi alligevel var i området Prenzlauerberg havde jeg fundet et tip hos den dygtige blogger Julia, som skrev om en cupcakebutik med et stort udvalg, - og dét kan jeg ikke lade min næse gå forbi, så slæbte ham den tålmodige med ind, og prøvede på, at begrænse mit shoppe-gen (Lykkedes meget godt synes jeg)!

2 kommentarer:

  1. Dejligt med en kæreste tur. Lyder til i hygger jer.
    Dejligt at du vil deltage i min forkælelses give away.
    Det glæder mig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  2. Hej Lonni. Vi havde en dejlig tur (vi elsker at rejse!). Jeg kan da ikke sige nej til sådan en forkælelses-giveaway hos dig, så mine fingre er krydsede ;0)

    SvarSlet