onsdag den 15. august 2012

Menu-forslag #3

Det sker engang imellem at jeg husker at få taget billeder af aftensmaden i hverdagen, og jeg vil hjertens gerne dele menuen med jer. Så for 3. gang kommer her nogle forslag til simpel, men velsmagende mad lavet af ham den kreative eller mig.
Jeg har tidligere skrevet andre menu forslag som du kan se her og her.


Gordon Bleu af kylling
Kyllingefilet
Ost i skiver
Rasp 
Skinke 

Først skæres kyllingfilet halvt op, og den fyldes dernæst med ost/skinke.
Den skal paneres med rasp, - brug evt lidt fedtstof eller æg. Du kan selv vælge om den skal steges på panden ved svag varme eller om den skal i ildfast fad i ovnen. Jeg har lavet den i ovnen da det er nemmest, synes jeg.
Som tilbehør kan der serveres salat og ris (på billedet er risene formet med et alm. glas) og champignon sauce lavet på cremefine, løg, hvidløg og selvfølgelig svampe.
Spaghetti Bolognese
Det er ikke fordi der er noget nyt, spændende eller anderledes ved denne ret. Alle danskere kender den, og herhjemme hos os spiser vi en portion når vi ikke rigtig gider at være kreative i køkkenet.
Jeg tror ikke jeg behøver nærmere introduktion til spaghettien med kødsovsen, så jeg undlader helt en opskrift og lader billederne være inspiration til (måske) dit næste måltid i denne uge?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar