lørdag den 7. december 2013

Bryllup: Kagen

Kage. Kagen. Bryllupskagen!
Idag er det præcis 3 måneder siden at jeg gik fra at være frøken, til fru! Derfor er det vidst på sin plads at komme med endnu et indlæg om vores bryllup.Jeg har i forvejen skrevet om brudebuketten og det kan du læse om  her, om gaverne lige her samt et lille glimt fra brylluppet her.
Vi var så heldig stillet at stedet, hvor vi holdt festen, havde egen konditor tilknyttet køkkenet.
Efter en kort samtale med konditoren og lidt flere mail korrespondancer lykkedes det at tale samme sprog hvad angik udseende og smag af kagen.
Jeg havde brugt Pinterest for at få inspiration til udseende, men måtte samtidig også sande at konditoren helst holdt sig til hvad han i forvejen var kendt for at kreere til bryllupper.
Og når det nu "bare" var en kage gik jeg med til at slække lidt på mine krav, og jeg er rigtig glad for slut resultatet!
Kagen bestod af lyse bunde, cremefarvet fondant, mørk chokolade med nødder samt nogle bær.
Vi havde sort/hvid tema og derfor fik jeg konditoren til at sætte sorte bånd på kagen.
Blomsterne var nogle af de samme som jeg havde i min brudebuket.

Kagetopfiguren ville vi gerne have skulle være personlig. Ham den skønne og jeg nægtede at betale dyrt for en standard kagetopfigur, som alligevel ikke lignede os eller var vores stil.

Derfor fik vi en kammerat til at lave den efter fri fortolkning af Lovebirds (turtelduer).
Han fremstillede fuglene i fimoler og jeg er meget begejstret for dem!
 - Bedøm selv hvad du synes:


6 kommentarer:

  1. Wauw - sikken en smuk bryllupskage :-) Den gad jeg gerne at smage, lige nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har gemt det øverste stykke i min fryser, til vores 1 års bryllupsdag. Er det mon egentlig en amerikansk tradition?

      // Rikke //

      Slet
  2. Den er godt nok flot. Kan godt forstå at du var tilfreds med den :) Smagte den lige så godt som den så ud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores gæster var vilde med kagen og da jeg vendte mig om efter lidt smalltalk med mine gæster var den mere end halv spist...Så ja; den smagte lige så godt som den så ud!

      Tak for din kommentar ;)

      // Rikke //

      Slet
  3. Den er godt nok smuk den kage! Elsker det enkle sort-hvide look :-)

    SvarSlet