torsdag den 16. februar 2012

Alene hjemme med Chai

Det indiske Ocean, Bali
Jeg er alene hjemme i aften. Første gang i laaaang tid jeg er i mit eget selskab. Normalt elsker jeg at være alene, at have mig-tid, at lade tankerne flyde, skure op for musikken og spise når jeg vil..men i aften føles det tomt at være i ensomheden.
 - Hvorfor ved jeg ikke, og det er nok også bare en forbigående følelse. Måske er jeg blevet et mere socialt væsen, hvilket er en god ting.
Det får mig måske til at lyde som en huleboer, som har taget benene på nakken når veninderne inviterede eller familien skulle komme på besøg. Dét er langt fra sandheden; jeg har altid været social, mit hjem er et holdepunkt for mine veninder og alle mine nærmeste ved at min dør altid er åben...I aften har jeg måske bare fået lov til at føle, at tænke, at reflektere og puste ud.... Der er sket MEGET i mit liv det sidste ½ år.
Jeg har ikke fortalt dig, kære læser, om mit store eventyr i efteråret hvor jeg rejste rundt i verden (3 mdr.) med ham den uundværdlige. -Et indlæg og noget billedspam kommer,promise :0) 
Jeg er også begyndt nyt arbejde, fundet ny bolig i min barndomsby efter at have boet 2 år i en større by i Trekantsområdet.
Inhale, exhale....
Her er lige en lille sang, for at afrunde ovenstående...

Købt i Bilka
Jeg har prøvet Pickwick Chai the i pose her til aften.
Det dufter virkelig himmelsk og orientalsk når det gennemsigtige folie kommer af æsken.
Personligt synes jeg det smager bedst med en smule varmt, kogt vand og en del mælk i.
Jeg bruger et piskeris for at skumme mælken blød og lækker, og til slut drysser jeg en smule løs kanelpulver ovenpå. 
Alt i alt er det en hurtig løsning - og en god erstatning for caféernes til tider dyre chai'er!
Bonus point til Pickwick; theen er 100 % naturlig.
Start-parat-bryg

4 kommentarer:

  1. Den tror jeg, at jeg må få prøvet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. den dufter skønt, men smager ikke lige så godt som dem på caféerne. Der er vidst tilbud i Bilka (føtex) denne uge..

      Slet
  2. Jeg er helt vild med David Rio's chai the....kender du det? Det er lidt dyrt men det smager fantastisk. Åhh, dit billede fra Bali giver mig lyst til at rejse langt væk og bare kigge ud på havet. Glæder mig til indlægget om jeres tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Indlæg om rejsen kommer Joy, du SKAL glæde dig ;0) Jeg ku godt blive fristet til at prøve David Rios chai..tak for tippet :-)

      Slet